62 miliony pasażerów FlixBusa

W przesłanym komunikacie spółka FlixMobility informuje, że w 2019 roku przewiozła łącznie 62 miliony pasażerów, notując 37% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W tym samym okresie w Polsce FlixBusem pojechało 4,7 miliona pasażerów. Daje to wzrost o 700 000 w porównaniu do roku 2018. 

Autokar w barwach FlixBus w Splicie
FLIXBUS

Tak znaczny wzrost liczby pasażerów FlixBusa w skali globalnej wynika z dynamicznego rozwoju na dotychczasowych rynkach, a także ekspansja na nowe rynki, zwłaszcza start w Turcji jako pierwszym azjatyckim kraju – poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koç. W USA, gdzie firma działa od 2018, FlixBus rozpoczął działalność w stanach takich jak Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton. Globalny rozwój FlixBusa szedł w parze z dynamicznym wzrostem na rynku polskim. – FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce.

Łącznie w ciągu dwóch lat działalności na rynku polskim stworzyliśmy siatkę liczącą 250 kierunków podróży – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie – Dynamiczny rozwój siatki połączeń, w tym również zwiększenie częstotliwości na najbardziej popularnych korytarzach, zaowocowało wzrostem liczby pasażerów o ponad 700 000 – z 4 milionów w 2018 do 4,7 miliona w 2019 roku.


Wszystkie połączenia przewoźnika znajdziesz w naszej wyszukiwarce autokarowej.

Wyszukaj połączenia linii FlixBus


Aktywności FlixBusa w Polsce w 2019 roku skupiały się również na poprawie jakości obsługi, co przyczyniło się do wyniku 79% zadowolonych pasażerów. FlixBus Polska współpracuje obecnie z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ok. 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a aż 1/3 z nich to autobusy z rocznika 2019.

Zapowiadane plany w 2020 r. na rynku polskim powinny skutkować zwiększeniem oferty o 50% poprzez rozwijanie zupełnie nowych korytarzy, a także zwiększanie częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku. Ważnym wydarzeniem w rozwoju firmy będzie także włączenie do oferty połączeń do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia) i rozwój połączeń na Ukrainę. FlixBus Polska podobnie jak w 2019, tak i w 2020 aktywnie uczestniczyć będzie w realizacji globalnego planu klimatycznego, m.in. poprzez wspieranie lokalnych inicjatyw w tym zakresie. Niewykluczone, że Polska będzie również kolejnym krajem, w którym linia będzie testowała dalekobieżne autobusy elektryczne.